• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Vad händer om man inte redogör för alla inkomster och utgifter vid löneutmätning?

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 538
Mottagna reaktioner
12 914
Poäng
9 787
Tack för alla svar....

Nån som vet om man kan begära sin skatt förskott nu när man har e skud hos kronofogden?? Elr om man ska prova o ringa lön o fråga om man kan få förskott på sin lön pga av detta?

Kan kan man väl, men det tar väl ett par veckor för skatten och då kan du hamna i läget att löneutmätning är beslutad och att upphävandet kommer så sent att lönerna redan är klara och avdraget gjort och då får du vänta några veckor på att löneutmätningspengarna återbetalas från kfm.

Förskott beror nog på arbetsgivarens goda vilja meb du kan hamna i ungefär samma situation där
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Kan kan man väl, men det tar väl ett par veckor för skatten och då kan du hamna i läget att löneutmätning är beslutad och att upphävandet kommer så sent att lönerna redan är klara och avdraget gjort och då får du vänta några veckor på att löneutmätningspengarna återbetalas från kfm.

Förskott beror nog på arbetsgivarens goda vilja meb du kan hamna i ungefär samma situation där


Jaha så pass...Kanske lika bra o vänta tills den 25e när lönen kommer då..Ska få reda på nästa vecka då dom skulle fatta beslut:/
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 538
Mottagna reaktioner
12 914
Poäng
9 787
Jaha så pass...Kanske lika bra o vänta tills den 25e när lönen kommer då..Ska få reda på nästa vecka då dom skulle fatta beslut:/

Har ett antal som mitt team har hand om som av någon anledning alltid betalar 2-3 dagar innan lön/pension, alldeles för sent för att det ska hinna ändras något och sen ringer flera gånger om dagen för pengarna som dragits felaktigt. Det är förstås tråkigt när det blir så men man har i alla fall haft någon månad på sig att betala sedan målet kom in till verkställighet och i många fall är det skulder som är många år gamla. När samma mönster upprepas ungefär varannan månad och har gjort så i flera år blir man ändå lite trött.
 

Hope777

V.I.P
Poäng: 557
Blev medlem
18 Januari 2018
Meddelanden
477
Mottagna reaktioner
574
Poäng
557
Nu när jag tyvärr måste släppa alla mina skulder i slutet av Feb hur lång tid tar det innan löneutmätning träder i kraft? Undrar om jag hinner få min skatteåterbäring eller hinner KFM få tillgång till den? (min återb kommer direkt efter påsk) Jag vill ha så många tips o råd som möjligt om allt gällande detta...förresten kommer alltid en delgivnings hem till hemmet på besök?!?!?
 

krakelspektakel

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
16 December 2011
Meddelanden
524
Mottagna reaktioner
79
Poäng
247
Om du inte har fått ditt första utslag än så skulle det förvåna mig om någon löneutmätning skulle hinna påbörjas innan semestern.
Har du inte ens påbörjat resan med att släppa lån till inkasso och KFM så tar det ännu längre tid.
Så skatteåterbäringen bör du kunna få ta hand om själv.
Och så länge du skickar in delgivningskvittona så finns det ingen anledning för någon delgivare att besöka dig. Och nej, KFM gör inte alltid hembesök för den delen heller.
 

Hope777

V.I.P
Poäng: 557
Blev medlem
18 Januari 2018
Meddelanden
477
Mottagna reaktioner
574
Poäng
557
Jag har kunnat betala allt tills nu denna månad Feb då allt rasat samman och jag har förstått att jag inte klarar detta längre..
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 538
Mottagna reaktioner
12 914
Poäng
9 787
Delgivningsman kommer inte alltid hem nej, enklaste sättet att undvika det är att man skriver på delgivningarna
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 538
Mottagna reaktioner
12 914
Poäng
9 787
Och helst inte vänta in i det sista med det heller.. jag ska ut igen på torsdag och delge och då är papperna redan fixade för det.. så de eventuella kvitton som kommer in i morgon eller kom under eftermiddagen idag kommer jag ändå söka
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Nu den 5e feb skulle jag få besked av kronofogden ang löneutmätingen..försökte ringa dom men kö plats 72 så la på o ringde upp mitt löne kontor för o höra..dom hade inte fått nån information från kronofogden ang löneutmätingen...hur länge kan de dröja?:/
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp